W dniach 15-16 maja 2024 w Poznaniu odbyła się konferencja Impact’24, najważniejsza konferencja biznesowa w Polsce, w której uczestniczyło ponad 6000 osób, a wśród speakerów znalazły się m.in. takie osobistości jak Michelle Obama czy Sanna Marin.
Podczas konferencji w wielu panelach podejmowany był problem relacji tradycyjnych mediów z firmami technologicznym, szczególnie w kontekście rozwoju AI.
W Panelu organizowanym przez Związek prezesi największych spółek mediowych podkreślali konieczność ustanowienia zasad obligujących platformy technologiczne do płacenia za wykorzystywanie treści wydawnictw do rozwoju własnej oferty. Zwracano też uwagę, że obecne relacje wydawców z Google zatraciły charakter partnerski i zagrażają modelom funkcjonowania mediów opartym o reklamę. W konsekwencji może spaść jakość dziennikarstwa i dostępność rzetelnych, wiarygodnych informacji dla społeczeństwa.
Poniżej wybrane przykłady publikacji po konferencji:
https://tvn24.pl/go/programy,7/kongres-impact24-odcinki,1365535/odcinek-17,S00E17,1366383
https://m.wirtualnemedia.pl/m/artykul/czujemy-sie-faulowani-media-o-rywalizacji-z-tech-gigantami